Willkommen Gast. Bitte einloggen oder registrieren. Haben Sie Ihre Aktivierungs E-Mail übersehen?
09.04.2020, 12:50:15

.
Einloggen mit Benutzername, Passwort und Sitzungslänge

Mitglieder
  • Mitglieder insgesamt: 23773
  • Letzte: kally
Statistiken
  • Beiträge insgesamt: 652262
  • Themen insgesamt: 52792
  • Heute online: 646
  • Am meisten online: 2287
  • (22.01.2020, 19:20:24)
Benutzer Online

Autor Thema:  Logitech G910 Keymapping  (Gelesen 195 mal)

Jokey

• Gast
Logitech G910 Keymapping
« am: 01.03.2020, 17:16:43 »
Hey Leute,

Der Anleitung in diesem Thread folgend habe ich erfolgreich die G910 installiert. Wo ich nicht weiterkomme ist das Tastenmapping. Ich möchte die Zifferntasten des Ziffernblocks auf die G-Tasten mappen, 1->G1, 2->G2 usw. Per "typeout" funktioniert es schon mal nicht. Beim typeout ist eine 1 halt eine 1 ohne zwischen Ziffernblock und normaler Tastatur zu unterscheiden. Ich gehe davon aus, dass eher per "run" ein Script ausgeführt werden sollte welches die Ziffern ihrem Tastencode nach auseinanderhalten kann. Leider bewegt sich meine Linuxerfahrung im Bereich ca. 3 Stunden und Scripten zählt nicht gerade zu meinen Stärken. Oder denke ich gerade in eine völlig falsche Richtung? Hat jemand eine Idee/Lösung?

Configuration

Configuration should be located in /etc/g910-gkeys/config.json and should be syntactically correct. Example configuration can be found in docs folder: ex_config. Currently the mapper supports three types of hotkeys (also described in hotkey_types.txt):

"typeout" - Type out (ex. clicking on GKey types out a string)
    "shortcut" - Shortcuts (ex. clicking on GKey presses shift+f4)
    "run" - Starting a program (anything you can start from shell) This works only on cli programs (see why: Why can't I run graphic programs by default).
    "nothing" - Do nothing (unbound key)

To add a hotkey add to config.json the following code:

"g<no_of_gkey>": {
    "hotkey_type": <type of command "nothing" or "typeout" or "shortcut" or "run">,
    "do": "<thing to do>"
  }

Depending on the hotkey command, the syntax for "do" is different (supported characters for typeout and hotkeys are listed in supported_keys.txt):

"typeout" - Typeout syntax is same as you would type text out (ex. "tyPe Me Out!")
    "shortcut" - Shortcuts are separated by a plus sign and a comma (ex. "ctrl+c,ctrl+v")
    "nothing" - If hotkey_type is set to "nothing" then "do" key need not exist or can be anything.
    "run" - Run has the same syntax as you would type a cli program in command line (ex. "systemctl daemon-reload")

Re: Logitech G910 Keymapping
« Antwort #1 am: 23.03.2020, 14:34:06 »
Hi mate, I hope you will see this, since I'm 1 month late. I don't usually browse German forums, but when my driver is mentioned I look it up :)

If I understand you correctly, you want to configure the driver so that if you press G1 key, the numlock 1 button will be pressed?

You have to use "shortcut" type:

"g1": {
        "hotkey_type": "shortcut",
        "do": "NUM1"
    }

This type of configuration is also described in https://github.com/JSubelj/g910-gkey-macro-support/wiki/Configuration

I don't really know deutsch (even though I had german in primary and high school) so that's why the replay is in english :)

PS: Next time open an Issue in on the Github project, I'll be happy to help. Also I get notified when an new Issue is opened, I don't get notified if my project is mentioned on a random german forum :D