Willkommen Gast. Bitte einloggen oder registrieren. Haben Sie Ihre Aktivierungs E-Mail übersehen?
07.03.2021, 10:08:26

.
Einloggen mit Benutzername, Passwort und Sitzungslänge

Mitglieder
  • Mitglieder insgesamt: 25346
  • Letzte: Nahuta
Statistiken
  • Beiträge insgesamt: 720380
  • Themen insgesamt: 58243
  • Heute online: 602
  • Am meisten online: 2287
  • (22.01.2020, 19:20:24)
Benutzer Online

Autor Thema:  [gelöst] upgrade per CD  (Gelesen 2173 mal)

Anonymous

• Gast
[gelöst] upgrade per CD
« am: 12.06.2008, 14:51:46 »
hallo

wie mache ich eine Upgradeinstallation per CD?
Grob ist mir das ja klar...

am meisten interessiert mich wie ich automatisiert meine zusätzlich geladenen Pakete wiederbekomme!
und wie ich mein Seperates Home - wieder einbinde... :)

neo67

• Administrator
Re: upgrade per CD
« Antwort #1 am: 13.06.2008, 20:04:46 »
Welche Version hast Du denn aktuell laufen?

« Antwort #2 am: 14.06.2008, 19:58:52 »
Also zum Thema \"Wie bekomm ich ich meine extra installierten Pakete ohne viel Aufwand\" kann ich was beitragen.

Auszug aus dem Forum von Linuxmint.com:

Combining APT and dpkg to \"backup\"
Not really a back up, but more exporting the list of installed packages to a file, then import it again. You could also use APTOnCD for this, but if you got to configure a ton of machines with different hardware setup, this can be just as useful (I.e. open the file and remove packages you don't need after a stock install).

sudo dpkg --get-selections > mypackages.txt
sudo dpkg --set-selections < mypackages.txt
sudo apt-get dselect-upgrade

Be careful with this, it can be extremely useful, but can potentially break a system. For instance, generating the list in Daryna and importing in Elyssa is not recommended unless you know what you are doing. Also note that this lists ALL installed packages, not just the ones you have installed after a fresh install, it could be a good idea to go through the list and remove some of the packages.

Anonymous

• Gast
« Antwort #3 am: 17.06.2008, 08:31:49 »
Danke Mindhunter2202

das war was ich gesucht habe! :)

Also zum Thema \"Wie bekomm ich ich meine extra installierten Pakete ohne viel Aufwand\" kann ich was beitragen.

Auszug aus dem Forum von Linuxmint.com:

Combining APT and dpkg to \"backup\"
Not really a back up, but more exporting the list of installed packages to a file, then import it again. You could also use APTOnCD for this, but if you got to configure a ton of machines with different hardware setup, this can be just as useful (I.e. open the file and remove packages you don't need after a stock install).

sudo dpkg --get-selections > mypackages.txt
sudo dpkg --set-selections < mypackages.txt
sudo apt-get dselect-upgrade

Be careful with this, it can be extremely useful, but can potentially break a system. For instance, generating the list in Daryna and importing in Elyssa is not recommended unless you know what you are doing. Also note that this lists ALL installed packages, not just the ones you have installed after a fresh install, it could be a good idea to go through the list and remove some of the packages.